Ästhetische Medizin München

Dr. Tatjana Pavicic

Konservieren statt Reparieren, lautet die Philosophie von Dr. med. Tatjana Pavicic. “Damit meine ich, dass Patienten, die sich lange ihr jugendliches Aussehen bewahren möchten, frühzeitig mit kleineren „Auffrischungen“ beginnen sollten. Meist kommen Patienten im Alter wenn die Mimik schon ausgeprägt und die störenden Falten deutlich erkennbar sind. Mein Ziel ist es, den Umgang mit ästhetischen Behandlungen selbstverständlicher zu machen und den größeren, teuren Eingriffen entgegenzuwirken. Denn je früher man leichte Korrekturen vornimmt, desto natürlicher ist das Ergebnis und desto langfristig effektiver und kostengünstiger ist es für den Patienten.“

Für Dr. Tatjana Pavicic ist die Anatomie eines Gesichts wichtig, das Sprechverhalten, die Proportionen und die gesamte Mimik. „Ich analysiere jeden Patienten individuell, stelle als Ärztin vor jeder Behandlung eine Diagnose und einen entsprechenden Behandlungsplan.“

Fr. Dr. Pavicic ist Fachärztin für Dermatologie und Venerologie mit eigener Praxis in München. Sie ist eine international anerkannte Expertin für ästhetische Dermatologie mit besonderem Schwerpunkt in den Bereichen Dermokosmetik, Botulinumtoxin, Filler und Laser.

Sie ist Mitglied in mehreren nationalen und internationalen dermatologischen und kosmetischen Gesellschaften. Sie ist Leiterin der Fachgruppe Dermokosmetik der Gesellschaft für Dermopharmazie, Generalsekretärin der Internationalen Peeling-Society und Vorstandsmitglied der Internationalen Gesellschaft für Dermatochirurgie.

Dr. Pavicic hat zahlreiche Artikel in nationalen und internationalen Fachzeitschriften auf dem Gebiet der klassischen und ästhetischen Dermatologie veröffentlicht sowie klinische Studien im Bereich der ästhetischen Dermatologie und minimal-invasiven ästhetischen Chirurgie durchgeführt.

Hautärzte (Dermatologen)
in München auf jameda
Ästhetische Medizin München
Ästhetische Medizin München

Medizinischer Werdegang

Seit 09/2014
Privatpraxis für Dermatologie und Ästhetik Dr. Tatjana Pavicic

01/2012 – 08/2014
Leiterin der Ästhetischen und Laser Dermatologie an der „Klinik und Poliklinik für Dermatologie und Allergologie der Ludwig-Maximilians-Universität München“

01/2007 – 01/2012
Leiterin der Ästhetischen Dermatologie an der „Klinik und Poliklinik für Dermatologie und Allergologie der Ludwig-Maximilians-Universität München“

4/2008 Anerkennung als Fachärztin für Dermatologie und Venerologie

1/2005 Approbation

1/2004 – 08/2014 Ärztin an der „Klinik und Poliklinik für Dermatologie und Allergologie der Ludwig-Maximilians-Universität München“

Bedeutende Mitgliedschaften

Seit 08/2013 Vorstandsmitglied der „International Society of Dermatologic Surgery”

Seit 07/2012 Generalsekretärin der „International Peeling Society”

Seit 10/2006 Vorsitzende der Fachgruppe Dermokosmetik der Gesellschaft für Dermopharmazie

Weitere Tätigkeiten

Publikationen

  • Pavicic T, Prager W, Klöppel M, Ravichandran S, Galatoire O. (2015)
    Incobotulinumtoxina use in aesthetic indications in daily practice: a european multicenter, noninterventional, retrospective study. Clin Cosmet Investig Dermatol. 5;8:135-42
  • Funt D, Pavicic T. (2015)
    Dermal fillers in aesthetics: an overview of adverse events and treatment approaches. Plast Surg Nurs. 35(1):13-32
  • Pavicic T. (2015)
    Complete biodegradable nature of calcium hydroxylapatite after injection for malar enhancement: an MRI study. Clin Cosmet Investig Dermatol. 9;8:19-25
  • Maier T, Flaig MJ, Ruzicka T, Berking C, Pavicic T. (2015)
    High-definition optical coherence tomography and reflectance confocal microscopy in the in vivo visualization of a reaction to permanent make-up. J Eur Acad Dermatol Venereol. 29(3):602-6
  • Proebstle TM, Chung G, Weissberg R, Pavicic T. (2014)
    Quantitative evaluation of the onset and longevity of the action of incobotulinumtoxinA by skin displacement analysis in the treatment of glabellar frown lines. J Drugs Dermatol 13(9): 1067-72.
  • Rzany B, Fratila AA, Fischer TC, Hilton S, Pavicic T, Rothhaar A, Sattler G, Sommer B, Pickett A. (2013)
    Recommendations for the best possible use of botulinum neurotoxin type a (Speywood units) for aesthetic applications. J Drugs Dermatol. 12: 80-4.
  • Funt D, Pavicic T (2013)
    Dermal fillers in esthetics: an overview of adverse events and treatment approaches. Clin Cosmet Investig Dermatol. 12;6:295-316
  • Pavicic T. (2013)
    Calcium hydroxylapatite filler: an overview of safety and tolerability. J Drugs Dermatol. 12(9):996-1002.
  • Pavicic T, Few JW, Huber-Vorländer J (2012)
    A Novel, Multistep, Combination Facial Rejuvenation Procedure for Treatment of the Whole Face with Bocouture®, Radiesse® and Belotero®. Submitted to JDD
  • Gauglitz GG, Pavicic T. (2012)
    Emerging strategies for the prevention and therapy of excessive scars. MMW Fortschr Med. 10;154 :55-8
  • Pavicic T, Gauglitz GG (2012)
    Modern soft tissue augmentation–away from treating the single fold to volume replacement in the whole face. MMW Fortschr Med. 10;154:51-2, 54
  • Pavicic T, Gauglitz GG, Ruzicka T. (2012)
    Medicine for youth and beauty: smoothing folds and scars. MMW Fortschr Med. 10;154:50
  • Gauglitz GG, Bureik D, Dombrowski Y, Pavicic T, Ruzicka T, Schauber J. (2012)
    Botulinum toxin A for the treatment of keloids. Skin Pharmacol Physiol. 2012;25(6):313-8
  • Prager W, Huber-Vorländer J, Taufig AZ, Imhof M, Kühne U, Weissberg R, Kuhr LP, Rippmann V, Philipp-Dormston WG, Proebstle TM, Roth C, Kerscher M, Ulmann C, Pavicic T (2012)
    Botulinum toxin type A treatment to the upper face: retrospective analysis of daily practice. Clin Cosmet Investig Dermatol. 5: 53-58
  • Pavicic T, Gauglitz GG, Lersch P, Schwach-Abdellaoui K, Malle B, Korting HC, Farwick M (2011)
    Efficacy of cream-based novel formulations of hyaluronic acid of different molecular size in anti-wrinkle treatment. JDD 10: 990-1000
  • Farwick M, Gauglitz G, Pavicic T, Köhler T, Wegemann M, Schwach-Abdellaoui K, Malle B, Tarabin V, Schmitz G, Korting HC (2011)
    50 kDa hyaluronic acid upregulates some epidermal genes without changing TNFalpha expression in reconstituted epidermis. Skin Phisiol Pharmacol 24:210-217
  • Pavicic T (2011)
    Efficacy and Tolerability of a New Monophasic Double Crosslinked Hyaluronic Acid Filler for Correction of Deep Lines and Wrinkles. JDD 10: 134-139
  • Gauglitz GG, Korting HC, Pavicic T, Ruzicka T, Jeschke MG (2011)
    Hypertrophic csarring and keloids: pathomechnisms and current and emerging treatment strategies. Mol Med 17: 113-125
  • Schröder S, Fietzek UM, Pavicic T, Stehr M, Baumann AC, Ruzicka T, Heinen F (2011)
    Allrounder Botulinumtoxin. Falten glätten, Schweiß stoppen, Spasmen lösen. MMW – Fortschritte der Medizin 153: 33-35
  • Pavicic T, Thomas P (2010)
    Comlications due to soft tissue implants (“filler”). BIOmaterialien 11: 37-41
  • Gauglitz GG, Pavicic T, Ruzicka T (2010)
    Management of hypertriphic scars and keloids. MMW Forschr Med. 152: 40-43
  • Pavicic T (2010)
    Falten glätten und Volumen geben: Was moderne Filler können. Ästhetische Dermatologie und Kosmetologie 2: 33-39
  • Pavicic T, Ruzicka T, Korting HC, Gauglitz G (2010)
    Monophasic, cohesive-polydensified-matrix crosslinking-technology-based hyaluronic acid filler for the treatment of facial lipoatrophy in HIV-infected patients. JDD 9: 690-697
  • Rzany B, Hilton S, Prager W, Hartmann V, Brandl G, Fischer TC, Gekeler O, Glöckner S, Gramlich G, Hartmann M, Lederman K, Luckner-Neugebauer J, Pavicic T, Stangl S, Walker T, Zenker S, Wolters M. (2010)
  • Expert guideline on the use of porcine collagen in aesthetic medicine. J Dtsch Dermatol Ges 8: 210-217
  • Pavicic T (2010)
    Die Kunst zu kombinieren: Injectables, ablative und andere ästhetische Verfahren. Plastische Chirurgie 4: 8-9
  • Pavicic T (2010)
    Die Kunst zu kombinieren: Injectables, ablative und andere ästhetische Verfahren. Face 4: 50-51
  • Pavicic T, Steckmeier S, Kerscher M, Korting HC (2009)
    Evidence-based cosmetics: concepts and applications in photoaging of the skin and xerosis. Wien Klin Wochenschr 121: 431-439
  • Pavicic T (2009)
    Fillers. An overwiev. Hautarzt 60: 233-244.
  • Pavicic T (2009)
    Filler – ein Überblick. J Ästhet Chir 2: 15-22.
  • Pavicic T (2009)
    Problem Cellulite. In: Fortschritte der praktischen Dermatologie und Venerologie, Bd. 21: 183-191. Hrsg.: Th Ruzicka, H Wolff, P Thomas, J Prinz. Springer, Berlin Heidelberg New York
  • Pavicic T, Steckmeier S, Kerscher M, Korting HC (2008)
    Evidence-Based Cosmetics: concept and applications for the targets cellulite, striae distensae und acne vulgaris. Geburtshilfe und Frauenheilkunde 10: 986-989.
  • Pavicic T, Wollenweber U, Farwick M, Korting HC (2007) Anti-microbial and -inflammatory activity and efficacy of phytosphingosine: an in vitro and in vivo study addressing acne vulgaris. Int J Cosmet Sci 29:181-90.
  • Oppel T, Pavicic T, Kamann S, Bräutigam M, Wollenberg A (2007) Pimecrolimus cream (1%) Oppel efficacy in perioral dermatitis – results of a randomized, double-blind, vehicle-controlled study in 40 patients. J Eur Acad Dermatol Venereol 21:1175-80
  • Pavicic T, Wollenweber U, Farwick M, Korting HC (2007) Anti-microbial and -inflammatory activity and efficacy of phytosphingosine: an in vitro and in vivo study addressing acne vulgaris. Int J Cosm Scie 29: 181-190.
  • Pavicic T, Korting HC (2006) Xerosis and callus formation as a key to the diabetic foot syndrome: dermatologic view of the problem and its management. JDDG 11:935-941.
  • Pavicic T, Borelli C, Korting HC (2006)
    “Cellulite – das größte Hautproblem des Gesunden? Eine Annäherung”. JDDG 10: 861-870.
  • Howell MD, Wollenberg A, Gallo RL, Flaig M, Streib JE, Wong C, Pavicic T, Boguniewicz M, Leung DYM (2006)
    “Cathelicidin deficiency predisposes to eczema herpeticatum”. J Allergy Clin Immunol 117: 836-841
  • Wollenberg A, Pavicic T, Oppel T, Decard S, Wetzel S (2005)
    “Epidermal dendritic cell phenotyping (EPDC) – 10 years’ experience”. JEADV 19: (Suppl. 2) 27.
  • Wollenberg A, Pavicic T, Wetzel S, Bräutigam M, Oppel T (2005)
    „Pimecrolimus 1% cream is effective in rosacea-like perioral dermatitis – results of a randomized, double-blinded, vehicle controlled clinical trial involving 40 patients“. JEADV 19: (Suppl. 2) 8.
  • Wollenberg A; Pavicic T; Wetzel S (2005)
    Eczema herpeticatum. In: Fortschritte der praktischen Dermatologie und Venerologie, Bd. 19. Hrsg.: G. Plewig, P. Kaudewitz, C. Sander. Springer, Berlin Heidelberg New York.
  • Wollenberg A; Kerschenlohr K; Pavicic T; Messmer EM (2004)
    Diagnostik und Therapie des Lidekzems. Hautarzt 55: 677-688
  • Eckstein F; Pavicic T; Nedbal S; Schmidt C; Wehr U; Rambeck W; Wolf E; Höflich A (2002)
  • Insulin-like growth factor-binding protein-2 (IGFBP-2) overexpression negatively regulates bone size and mass, but not density, in the absence and presence of growth hormone/IGF-I excess in transgenic mice. Anat Embryol 206: 139-148
  • Pavicic T; Eckstein F; Nedbal S; Wolf E; Hoeflich A (2001)
    “IGFBP-2 overexpression negatively regulates bone growth in vivo and suggests growth hormone action via local IGF”. Osteologie 10 (suppl 1), FV 8.5: 93

Vortragstätigkeit

  • IMCAS
  • AMWC
  • WCD
  • Face2f@ce
  • 5CC
  • ISDS
  • VCS
  • DDG
  • EADV
  • TDAC
  • MAEXS

Klinische Studien

  • Several monocentric and multicentric observative studies in aesthetic dermatology (botulinumtoxin, dermal filler, native hyaluronic acid, dermocosmetics, etc.)
  • Principal investigator in “A phase II, double-blind, randomized, single treatment cycle, placebo and active comparator controlled study to assess the efficacy and safety of three dose levels of Dysport RU (20U, 50U and 75U) used for the improvement in appearance of moderate to severe glabellar lines (Y-52-52120-146), ()EUDRACT N° 2010-019085-82
  • Principal investigator in “Evaluation of Merz cheek scale following Radiesse cheek augmentation – A German trial” (P110594)
  • Principal investigator in “A phase II, double blind, randomised, placebo and active comparator controlled study to assess the safety and efficacy of three doses of Dysport RU (20 U, 50 U and 75 U) administered as a single treatment cycle to improve the appearance of moderate to severe glabellar lines“
  • Principal investigator in “A multi-center randomized, double-blind, placebo controlled, parallel-group study of CD07743 for the improvement of Lateral Canthal Lines (crow’s feet) (RD.03.SPR.40131)
  • Principal Investigator in “Phase 3, multicenter, randomized, double-blind, placebo-controlled study of ATX-101 (sodium deoxycholate injection) versus placebo for the reduction of localized subcutaneous fat in the submental area”: (ATX-101-16)
  • Principal Investigator in monocentric investigator initiated phase-IV-study “A randomized, subject -blinded, controlled, single-center study of the safety and effectiveness of HYALACP, for the biorevitalisation of slight to moderate elastosis in dry and normal skin over 88 resp. 94 weeks“
  • Principal Investigator in multicenter clinical phase-IV-Study: MRZ 60201/GL/3002 (botulinum toxin)
  • Principal Investigator in the clinical phase-IV-Study: S194-401 (acne vulgaris)
  • Co-Investigator in the clinical phase-III-Study: MRZ 90030-0623/1 (dermal filler)
  • Sub-Investigator in the clinical phase-III-Study: MRZ 60201-0617/1 (botulinum toxin)
  • Co-Investigator in the clinical phase -III-Study “Efficacy and safety of adapalene 0.1% / benzoyl peroxide 2.5% gel compared to clindamycin 1% / benzoyl peroxide 5% gel in the treatment of acne vulgaris (RD.06.SPR.29058)
  • Co-Investigator in the clinical phase -III-Study “Open long term study without compare group to investigate the efficacy and safety of Tacrolimus ointment 0,1% in the treatment of atopic dermatitis (FG-506-06-21)”
  • Co-Investigator in the clinical phase -II-Study “Long term study to compare the efficacy and safety of a Tacrolimus ointment 0,1% regimen to vehicle based regimen administreted to control atopic dermatitis in adult patients; Control Study-Adults (FG-506-06-40)”
  • Co-Investigator in the clinical phase -III-Study „Four week long placebo-controlled monocentric study to evaluate the efficacy and safety of a 1% Pimecrolimus creme in rosacealike perioral dermatitis“
  • Co-Investigator in the clinical phase -III-Study „A 4 week, randomized, vehicle-controlled, multicenter evaluation of the efficacy and safety of a 1% Pimecrolimus creme in adult patients with perioral dermatitis followed by a 8 week treatment free observation phase in responders“

Hautarzt München Dr. Pavicic
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